De Bonito was gebouwd in 1963 met bouwnummer 283.

Adriana West Knollendam

Zusterschip Adriana is 3 maanden ouder dan de Amisia. Ondanks dat het zusterschepen zijn is er één groot verschil: de kruiphoogte. De opbouw van de Amisia is 15 cm hoger waardoor in de kajuit en stuurhut stahoogte is. De achterkajuit van beide schepen is nog steeds identiek. Dit geldt niet voor de voorkajuit, de Adriana is open en de indeling is moderner. Wat opvalt is het grote bed in de punt. Op de Amisia moet de tafel naar beneden om een slaapplaats te creëren. Beide vletten hebben een grote bolder achterop waarvan we ons afvragen waarvoor? Om te slepen. Dat dit type vlet tegen een stootje kan bleek uit de aanvaring die de Adriana in 1997 is overkomen.

Artikel Schuttevaer van 19 juli 1997:

Uit koers geraakte tanker zaait paniek in jachthaven
AALSMEER-De 54-jarige schipper van de spijsolietanker Delft (185 ton) is in de nacht van maandag op dinsdag uit koers geraakt en pardoes jachthaven De Blauwe Beugel in Aalsmeer binnengevaren. Daar drukte de tanker een motorbootje dwars door de steiger. het echtpaar dat aan boord lag te slapen raakte daarbij licht gewond. de schipper had een alcoholpromillage van 1,3 tot 1,4 in zijn bloed. Volgens medewerker Jos Reijs van de jachthaven was de schipper zo dronken dat hij na de aanvaring direct achteruit sloeg en verder wilde varen.
Er is iemand aan boord gesprongen om hem tegen te houden tot de politie kwam." De schipper kreeg een vaarverbod van acht uur. "Hij is waarschijnlijk in slaap gevallen en voer toen in de bocht rechtdoor", verklaart woordvoerder van de politie in Aalsmeer. "We hebben vreselijk mazzel gehad", zegt Reijs. "Het motorbootje werd precies op het sterkste punt geraakt, twintig centimeter van de achtersteven. Maar die mensen gaan denk ik nooit meer op de kop van de steiger liggen.  Voor hetzelfde geld hadden we kunnen dreggen."  De opvarenden en hun hondje zijn ter plekke door de GG&GD verzorgd. Van de steiger is tien tot twintig meter weggeslagen.  Het motorbootje heeft geen betimmering meer en het dek is opgebold.

Schuttevaer
Bij aankoop van de vlet in 1997 was de Adriana uitgerust met een, in 1992, gereviseerde motor. Een  6 cilinder Peugeot Indenor 6-88, 104 pk bij 4500 toeren. De eerste reparatie was een jaar later. Een lekke koppakking. Bleek gevolg te zijn van een te klein bemeten kimkoeling. De koelpijpen zijn verwijderd en een Blokland bunkoeler is op het vlak onder bakboord achterkooi geplaatst. In 1998 zijn tevens de koelwaterpomp gerepareerd, motorrubbers vervangen en een volledig nieuwe droge uitlaatsysteem ingebouwd, compleet met voor en nademper en isolatie. Een enorm karwei maar de motor werd daarna wel een stuk stiller. In 1999 keerkoppeling uitgehaald en demperplaat vervangen door een Centa flex  koppeling. Tevens het vliegwiel uit laten draaien. Door deze aanpassing was het zogenaamde gehamer uit de Velvet verdwenen. De vlet is nu uitgerust met een  nieuwe schroefas, vierblad- schroef, een olie gekoelde Vetus Deutz motor ( D4 -29 66 pk bij 3000 toeren) en een hydraulische Hurth keerkoppeling met een vertraging van 2.8 :1. De motor heeft nu (2005) inmiddels +/- 500 draaiuren op de teller staan. Met de nieuwe motor is het echt nu "Pleziervaart".

zonder stuurhutmet stuurhut
Bij scheepswerf de Haas Maassluis ,gespecialiseerd in onderhouden, repareren en/of renoveren van beroepsvaartuigen en luxe jachten, werd zusterschip Adriana een face lift gegeven. 
Nieuwe stuurhutTe waterlating Maassluis
Fam. Pons kwam de vlet laten zien op het Alkmaardermeer. Doordat de houten stuurhut en rubber berghout zijn vervangen door staal, is de vlet minder tuitelig geworden. Het zwaartepunt ligt nu hoger en de vlet ligt 5 cm dieper. Tewaterlating in Maassluis 2010, de Adriana glimt weer als weleer.


In de zomer van 2013 te koop voor € 26.500. en in 2014 verkocht aan Holger Volkmer met ligplaats Rhederlaag in de Gieseplas aan de IJssel. In 2018 wederom te koop voor € 23.000. In 2019 gespot op het Julianakanaal.

Onder duitse vlag
Krims Krams Krämer is vanaf 2022 die nieuwe eigenaar en heeft de naam van de vlet niet gewijzigd.